السؤال

قبل 2 شهر (4 اجابه)
4 اجابه

زوجي يتصرف مثل النساء .. هل هو شاذ ؟

عايزة اسال سؤال فى حاجات جوزى بيعملها بستغرب منه هل هو شاذ ؟.. بيحط كريم مرطب فى ايده و ساعات فى وجهه قبل ما يخرج من البيت و بيدهن كوعه و كعب رجله بالجلسرين ، و بيستخدم حاجات فى المكياج عشان يدارى مكان حبوب فى وشه . بيمشى مشية ويقعد قعدة شبه البنات شوية . مش بيعرف يتكلم ويفتح حوارات مع الرجالة بينطوى اوى مع الرجالة ،بعكس البنات بيحب يصاحب البنات ومش بيلاقى نفسه الا وهو بيتكلم مع مامته و يقعد يتكلم مع صديقاته الستات فى التليفون ولما بتكلم معاه يقولى مافيهاش حاجة دول مجرد اصدقاء بنحكى عن اللى بيحصل معانا فى الشغل ونسال عن بعض وخلاص بس انا بقوله كرامتى ما تسمحش بكدة يقفل فى الموضوع وبردو مش بيتغير ،انا بحس انه مش بيلاقى نفسه الا مع الستات وكلامه عامل زى كلام الستات بيتاثر بيهم من كتر الكلام معاهم. وعارف حاجات كتير عن الستات ومتابع موضة الستات اكتر منى! وعارف معلومات عن الستات انا معرفهاش . عارف الموضة فى لبس الستات والموضة فى المكياج ، وبيحب يتفرج على صور البنات على الانستجرام و قدامى ويورينى من غير احترام ليا ولمشاعرى ولما ازعل منه يقولى وفيها ايه وايه اللى يزعلك من كدة وكان اللى بيعمله ده عادى .انا تعبت معاه مش عارفة هل هو مريض نفسى ام شاذ ام ماذا؟ !

قدم إجابتك

أو
تسجيل الدخول في موقع حلوها سيمكنك من متابعة تحديثات القائمة التي تختارها من الأسئلة و الأقسام بالإضافة إلى أسئلتك و أجوبتك.

الحلول

لا استطيع ان اجزم صديقتي ولكن هناك الكثير من الشبان الطبيعيين يهتموا بامور الفتيات ولبسهم ويتابعوا الموضه وهذه الامور ،والظاهر بانه تربى بين اخوات بنات يهتموا بهذه الامور وهو احب ذلك ،فهناك الكثير من اخصائيين المكياج ومصممين الملابس النسائيه الذين يحبوا هذه الامور فما المشكله ؟

قبل 1 شهر

لا اعتقد بأنه شاذ لانك لم تتطرقي بموضوع علاقتك الحميمة معــه وهذا يدل على انك راضية من هذي الناحية لكن مشكلتك بتصرفاته فقط ،، عادي جدا كثير من الشباب يحب مواضيع الموضة والازياء لانه عاش معظم طفولته وشبابه مع اخواته وتعلقة الكبير مع امه ،، هنا شيء طبيعي يحب مواضيع البنات اكثر من الشباب لان يعتبرها مملة ولا تجذبة لان معظيم مواضيع الشباب عن المشاكل السياسية والاقتصاد و الرياضة وزوجك ما يحب المواضيع هذي لانه يحب الفرفشة واللعب والتسوق حالة زوجك تعتبر "نقص رجولة" ولا يصنف بالشــاذ لكن تصرفاته توحي بأنه مدلع من امة واخواته . الله يعينك طالما هو طيب ولا يغضب الله في افعاله انصحية وهو اكيد يتقبل كلام البنات اكثر من الشباب :)

قبل 2 شهر

ابن خالتي يعاني نفس المشكلة، وكنا خائفين عليه من الزواج، لكن تم وضعه في عمل شديد التعب حتى يخشوشن ويصبح اكثر رجولة وقسوة، مشكلتك زوجك هي قلة رجولة وليس شذوذ، لانه يمارس العلاقة معك بشكل طبيعي، الا اذا يمارسها ببرود ورفع عتب

المزيد

قدم إجابتك

أو
تسجيل الدخول في موقع حلوها سيمكنك من متابعة تحديثات القائمة التي تختارها من الأسئلة و الأقسام بالإضافة إلى أسئلتك و أجوبتك.
مواضيع ذات علاقه