السؤال

قبل 8 شهر (3 اجابه)
3 اجابه

لا استطيع الرد على من يبدي اعجابه بي

انا مش بعرف اتصرف ف اى حاجه وبتحرج جدا مع انى ممكن يبان عليا عكس كده انا ف 2 كليه والحمد الله انا على قدر من الجمال وفى شباب كتير ساعات بيوقفونى وانا معجب بيكى وكلام من ده وانا مش بكون عارفه اعمل ايه ف مش برد وبمشى بس مش بكون عارفه انا اتصرفت صح ولا غلط المشكله بقا ان من قريب ابن عمى قالى بحبك واحنا اساسا مش علاقتنا ببعض مش واخدين اوى على بعض بس مع كده انا فرحت لانى كنت معجبه بيه شويه بس انا اما قالى كده سيبته برده ومشيت ومش عارفه اتصرف ازاى عايزه ارد عليه بطريقه محترمه وكويسه وف نفس الوقت عايزه اقول لماما او بابا بس خايفه منهم او يفكرو غلط او يحصل مشاكل وكده ياريت حد بجد يقولى اعمل ايه يعنى سواء اى ولد جه وقفنى وقالى انه معجب بيا وعايز يجى يتقدملى وكده المفروض اقول ايه ولا اعمل ايه ولا حتا ابن عمى ده اعمل ايه ..

قدم إجابتك

أو
تسجيل الدخول في موقع حلوها سيمكنك من متابعة تحديثات القائمة التي تختارها من الأسئلة و الأقسام بالإضافة إلى أسئلتك و أجوبتك.

الحلول

الشاب الجاد سيعرف ان عدم ردك هو نتيجة خجلك وسيعرف كيف يصل الى اهلك ويتقدم لك رسميا، اما عدا ذلك فما هو الا تسلية شباب. لذا أعتقد انه من الأنسب ان تردي بأدب على ابن عمك ان يكلم اهلك ان كان جادا. لا تخجلي من مصارحة والدتك فعي قادرة على معرفة الشاب الجاد من غيره وتريد مصلحتك فنصيحتها دائما في محلها.

قبل 8 شهر

ابن عمك اذا يحبك يطلب ايدك من اهلك اي احد يقولك ابي اتقدم لك قولي يروح لابوكي وانتبهي من الشباب مو كلهم مقصدهم الزواج 💪

قبل 8 شهر

انتى انسانة خجولة ومن الافضل ان ترطبتى بابن عمك هواولى بيكى من الغريب

8 شهر

الله اعلم بس انا بجد عايزخ اعرف ايه التصرف اللى مفروض البنت تعمله لما حد يوقفها ويقولها انه معجب بيها وعايز يتقدملها وكده ..


المزيد

قدم إجابتك

أو
تسجيل الدخول في موقع حلوها سيمكنك من متابعة تحديثات القائمة التي تختارها من الأسئلة و الأقسام بالإضافة إلى أسئلتك و أجوبتك.
مواضيع ذات علاقه