السؤال

قبل 3 شهر (3 اجابه)
3 اجابه

زوجي غير مهتم بمستقبل ابنه

متزوجة منذ 6 سنوات لدي ابن عمرو 4 سنين المشكلة في زوجي الي مش مهتم بمستقبل ابنه الي داخل على مدرسة و احنا لا عندنا بيت و لا مستقرين في بلد واحد و لسه عيزنا وراه في الغربة و انا تعبت خلاص و نفسي استقر انا و ابني عشان اهتم بدراسته. والمشكلة اتنيا انو في حياتنا الزوجية مش متفهمين في حاجة حتى العلاقة بينا مش كويسة. (بيعاني من سرعة القذف ) انا ملقتيش حل و مش عارفة اعمل ايه؟؟؟؟!!!

قدم إجابتك

أو
تسجيل الدخول في موقع حلوها سيمكنك من متابعة تحديثات القائمة التي تختارها من الأسئلة و الأقسام بالإضافة إلى أسئلتك و أجوبتك.

الحلول

لا تستخدمي دراسة ولدك حجة لتهربي من واقعك. ما الذي يمنع من دخول ابنك المدرسة في الغربه؟ ان تعيشوا معا كعائلة أفضل بكثير لولدك واهم لمستقبله من الدراسة في بلده. لا تخلطي مشاكلك، واجهي كل مشكله وصارحي زوجك بشأنها ، حددا الأسباب وطرق المعالجة، وبذلك تذللين العقبات التي تواجهك وتتحسن علاقتك بزوجك وينعم ابنك بكما معا والله الموفق.

قبل 3 شهر

عزيزتي ادعي الله ان يفرجها على زوجك وكوني له عون لا عليه اكيد هو بحب عياله وبيهتم بمستقبلهم

قبل 3 شهر

انا متأكد انه زوجك بيشتغل وبيتعب ووبحاول يعمل كل اشي بيقدر عليه على شان يأمن مستقبل ولاده ولكن انتي مش مساعديته حاولي تتفهمي وضع زوجك وتكوني زوجه مقدره

3 شهر

والله انا السبب في شغله و واقفة معاه من اول يوم فرح حتى فالمصاريف و بادخر نفسي في بيت في بلدي يجمعنا وهو ولا كانو موجود


3 شهر

ما مقصرة في شيء بس الجواز استقرار و انا ما فرحت بطعمه


المزيد

قدم إجابتك

أو
تسجيل الدخول في موقع حلوها سيمكنك من متابعة تحديثات القائمة التي تختارها من الأسئلة و الأقسام بالإضافة إلى أسئلتك و أجوبتك.
مواضيع ذات علاقه