السؤال

قبل 1 شهر (4 اجابه)
4 اجابه

بيخوني ويضربني ويشتمني لكن بحبه !

مشكلتى انى بحب طليقى بالرغم من اهانته ليا وتعذيبه ليا وضربه وذله ليا بس مش عارفة ليه بحبه انا ما قعدتش معاه غير ٣شهور بس واستحملت منه حاجات كتييير خيانة وبخل وبياخد مرتبى وبيضربنى لما نتناقش بس رايى مش بيعجبه ومش عايز يتحمل مسئوليات و بيقولى انه كان يعرف ستات قبل ما يتجوزنى وليه علاقات جنسية معاهم وبيعد يوصفلى جسمهم وانهم احلى منى فى حاجة معينة مثلا كلام مقدرش اقوله ويقولى الكلام ده بطريقة بين الجد والهزار ببقى مش عارفة هو بيتكلم بجد ولا بيهزر. اهم حاجة المظاهر عنده والناس شايفة ايه مش المهم حاجة تانية .انا يمكن حبيته اوى عشان هو اول راجل دخل حياتى عمرى ما كلمت قبله رجالة خالص ولا صاحبت ولا اتعرفت على اى راجل فكان هو الاول فافتكرت ان كل الرجالة كدة ودى عيوب زى اى عيوب موجودة فى اى انسان وقولت معلش انا كمان اكيد عندى عيوب صبرت عليه بس كان بيضربنى ضرب مبرح ويمسح بيا الارض ويرفسنى برجليه وبيبقى مش واعى لنفسه وهو بيضربنى وبعد ما يخلص ضرب يقومنى ويغيرلى هدومى اللى اتقطعت وهو بيضربنى ويطبطب عليا و يشربنى عصير ويدينى مسكن يسكن الام الضرب لان ضربه كان بيسيب علامات بشعة فى جسمى.فى الاخر انا مستحملت عشرته وطلبت الطلاق واتطلقت بدون اطفال الحمد لله ولكنى بتعذب بعد الطلاق من الوحدة والفراغ العاطفى وساعات بانب نفسى واقول كنت صبرت عليه تانى بس انا تعبت بجد منه معانى كنت بحبه جدا .مشكلتى انى مش عارفةازاى احب شخص يعمل فيا كل ده وحتى بعد طلاقى منه لسة بفكر فيه مش عارفة ازاى مكرهتوش .اناعايزة احس انى بكرهه وان ده فعلا دهالقرار الصحيح اللى انا اخدته انى مرجعلوش تانى واطلق منه مع العلم انه ما كنش راضى يطلقنى خالص اتطلقت منه بالعافية بعد ضغط اهلى عليه.

قدم إجابتك

أو
تسجيل الدخول في موقع حلوها سيمكنك من متابعة تحديثات القائمة التي تختارها من الأسئلة و الأقسام بالإضافة إلى أسئلتك و أجوبتك.

الحلول

انتبهي عزيزتي انت لا تحبينه ،لانك لو احببته لقلت لك هذا حب مرضي ،عن اي حب تتحدثين ،انا حزينه جدا صديقتي لانك تظني ان الضرب والاهانه وقله الادب حب !!! انت لا تحبيه انت تشعرين بالرفض لانه لم يحبك كما تتوقعين وقد اخبرك عن الفتيات السابقات وقارنك بهن وانت احسست بانك اقل منهم وهم افضل منك وتريدين اثبات نفسك له ،صدقيني ان معظم ما اخبرك به كذب وتاليف شخص مريض نفسيا مثله وغير محترم لا يوجد لديه الا علاقات مع اشخاص غير محترمه مثله .اياك والرجوع اليه ،احترمي نفسك ودافعي عنها فانت تستحقين الافضل .

قبل 1 شهر

اختي العزيزة ما هذا التفكير المذل ... ضرب واهانات ومسح بالارض واخذ مرتب وعلاقاته الحرام وبخل وطلاق... ماذا تريدين ان نقول لك ... هل تريدين ان نقول لك انت غلطانة وارجعي لزوجك وللمذلة والاهانات... كلا والله لن نقولها بل نقول لك ان الله رحم بك ان انقذك من ذلك الحيوان المتوحش... لا اعلم باي شعور تحبينه وهو بهذه الاخلاق الفاسدة واللئم... يقول الرسول عن المرأة ما اكرمهن الا كريم وما اهانهم الا لئيم... اذا كنت تحنين له فانت مخطأة وغلطانة احد العظم فليس كل الرجال كما تقولين... ملما تذكرت زوجك فاستعيذي بالله من الشيطان ومن زوجك وامثاله... وستجدين الراحة... انتظري اختي وسيأتيك رزقك وستتزوجين انشاء رجل صالح ينسيك عذاب ذلك الحيوان

1 شهر

هل هقدر انسى رجل كان جوزى فى يوم من الايام وكانت ليا مشاعر كتير حلوة تجاهه وكنت بحبه .يا ريت اقدر انساه غصب عنى ساعات بتيجى عليا اوقات بفتكر فيها اى موقف حلو منه او اى ذكرى لينا حلوة.


1 شهر

مهما قلت ولمن قلت فلن يقول لك احد ارجعي له... انه انسان لايقدر كرامة المراة ولا الاسرة والا لكان مثل معظم الرجال يحترمك ويحفظ بيته ولا يهينك.... عفوا اختي القبول بالظلم عمل منكر ولو كان من اقرب انسان هل تحنين الرجوع الى جو الذل والمهانة والضرب والسب و..الخ .... عفوا سيدتى انت مخطأ بتفكيرك...


قبل 1 شهر

الحب ينتهي مع الوقت لما تمرغين كرامتك في الارض هكذا وترضين بالذل تاكدي أنه لن يحترمك مطلقا لانك لا تقدرين نفسك و تذلينها هو ليس رجلا ..هو وحش و أناني الحياة لا تتوقف عليه و سترزقين بأفضل منه من يقدرك و يحميك ..انسيه أفضل لك

المزيد

قدم إجابتك

أو
تسجيل الدخول في موقع حلوها سيمكنك من متابعة تحديثات القائمة التي تختارها من الأسئلة و الأقسام بالإضافة إلى أسئلتك و أجوبتك.
مواضيع ذات علاقه