السؤال

قبل 6 شهر (12 اجابه)
12 اجابه

استغل ظروفي و بعدها تركني

سلام عليكم انا بكتب رسالتى دى وعايزه نصيحه لانى ندمت ومتعذبه انى حبيت واحد متجوز وطلب منى جواز اول ماعرفته رفضت وكان ليا شغل معاه وعملهولى ووقتها كنت خارجه من حاله وفاه والدتى ومريت بازمات ومشاكل صعبه جداا مع ظروف الوفاه واهتمامه بيا شديد وسؤاله انه كان يخرجنى من الى انا فى وانا كنت تايهه لان بعد وفاه ماما لوحدى ووالدى مسافر ومفيش قرايب ولا فى حد ومليش اصحاب وتعلقت بى من معاملته معابا وضعفت ادام زنه كتير وجه بعد ماغلطت معاه بعدها عاطول تغير عليا تماما وميردش على فونى وقالى انه عرف واحده تانيه وتركنى خالص مع العلم هو دايما على علاقات ببنات وكان بيقول سابهم عشانى وانا منهاره نفسيا اوقتى اعمل اى وانا غلطت وبعترف بس ظروفى خلتنى استسلم والماسي الى شفتها فى حياتى غير الوفاه بجانب الوحده الى قاتلانى ومنهاره اعمل اى انا ندمانه ومحروق فلبى ومن ساعه امى ماتت فاقده الامان والحنان وغصب عنى اتحوجت لى ومفيش حد معايا ولا كان ينصحنى الاهو

قدم إجابتك

أو
تسجيل الدخول في موقع حلوها سيمكنك من متابعة تحديثات القائمة التي تختارها من الأسئلة و الأقسام بالإضافة إلى أسئلتك و أجوبتك.

الحلول

عزيزتي صبرك الله، قلبي معك واشعر بك ففراق الوالدة صعب واليم جدا. ما كان كان والمؤلم ان هذا الانسان استغل حزنك وظروفك. المهم انت ابنه اليوم، اقطعي علاقتك به فلا جدوى من ملاحقته، اهتمي بنفسك الان وحاولي الخروج من حزنك. والدتك حتما تتمنى ان تراك في احسن حال فحققي لها مرادها. اشغلي نفسك باشياء مفيدة واعملي وتعلمي واشتركي بنشاطات رياضية واجتماعية وثقافية حتى تخففي عّن نفسك وتعرفي الى أصدقاء جدد. تقربي من والدك وافتحي له قلبك فلا بد انه يحتاجكً ايضا ولكن ظروف الحياة والعمل تفرض عليه السفر.

قبل 6 شهر

العيب على ابوكى الى ساب بنت فبلد لوحدها مش ذنبك يا بنتى انتى زى الفريسه للديابه ربنا يسترك

قبل 6 شهر

حبيبتي فوضي امرك لله لان هذا الشخص حقير واستغلك بسبب الظروف اللي حواليكي واصبري وهتشوفي انتقام ربنا منه وانت حاولي تنسي وتحافظي علي نفسك وتوبي الي الله وابدائي حياة جديده تستفيدي منها وتقوي شخصيتك

المزيد

قدم إجابتك

أو
تسجيل الدخول في موقع حلوها سيمكنك من متابعة تحديثات القائمة التي تختارها من الأسئلة و الأقسام بالإضافة إلى أسئلتك و أجوبتك.
مواضيع ذات علاقه