السؤال

قبل 5 شهر (10 اجابه)
10 اجابه

بعد ان احببته واستأجرت له شقه و صرفت عليه ...!

متزوجه من شخص ولدي منه 4ابناء وانا التي اتولي كل متطلبات بيتي وزوجي نقاش ولم يشتغل ومش شاغل دماغه باي حاجه عن البيت وكان يضربني ويبهدلني وطلبت منه الطلاق لم يقبل وقولتله اني هتنازلك عن كل شي لاني مفيش حاجه ف حياتي حلوة معاه وكله بالغصب والضرب واتعرفت علي شاب اصغر مني ب 3سنين وحبيته اوي وهو كمان حبني ولما لقيت معاه كل حاجه اتحرمت منها قولتله اتجوزني وانا هعمل اي حاجه عشانك وبدانا نقابل بعض وبعد كده اخدت شقه اجار وبقيت اقابله فيها وفرشتها من كل حاجه وصرفت اكتر من 30الف جنيه ع الشقه وعملت معاه علاقه كشخصين متزوجين وطلبت منه الزواج وهو رافض بقوله مش انت بتحبني اتزوجني يقولي احنا عندنا ف بلدنا مفيش واحد يتزوج واحده مطلقه عشان هو شاب قولتله قول لاهلك اني بنت بنوت رفض وقالي مينفعش ازعل اهلي قولتله وانا مش هبعدك عنهم رفضوقالي لو لنا نصيب مع بعض هنتجوز وانا مش عارفه ابعد عنه وعايزه ابعد ومش عارفه

قدم إجابتك

أو
تسجيل الدخول في موقع حلوها سيمكنك من متابعة تحديثات القائمة التي تختارها من الأسئلة و الأقسام بالإضافة إلى أسئلتك و أجوبتك.

الحلول

انت تستمرين بالوقوع بالغلط وتتخبطين في هذه الحياه بحثا عن الحب والسعادة فاغرقت نفسك. استيقظي صديقتي من هذا الوهم واخرجي من هذا المستنقع الم تعرفي أن هذا الشاب كان يستغلك لقضاء حاجته منك ؟وما زلت تتساءلين طبعا ابتعدي عنه فورا واستغفري ربك وعودي لعقلك هل لهذه الدرجة انت مستعبده لمشاعرك. والسؤال الآخر أين أولادك الأربعه وأين أولوياتك وواجبك تجاه هؤلاء الأولاد. ارجعي لعقلك وابتعدي عن هذا النوع من العلاقات لانها وانا اعدك ستكون جميعها لاستغلالك كمطلقه ثم تركك وستفقدين احترامك لنفسك.

قبل 3 شهر

طمي حالك

قبل 3 شهر

توبى الى الله عسى ان يقبلكى ان كانت بقيت لكى اية بقية من دين او حياء او ادب او انسانية =والا فانتى تسرعين بنفسكى الى التهلكة وجهنم ومهاوى الردى واوحال الرذيلة

المزيد

قدم إجابتك

أو
تسجيل الدخول في موقع حلوها سيمكنك من متابعة تحديثات القائمة التي تختارها من الأسئلة و الأقسام بالإضافة إلى أسئلتك و أجوبتك.
مواضيع ذات علاقه