الرئيسية / قضايا اسرية / عقابي الهجر إن لم أخدم أمه

السؤال

صورة علم Egypt
مجهول
قبل 6 شهر (9 اجابه)
9 اجابه

عقابي الهجر إن لم أخدم أمه

عقابي الهجر إن لم أخدم أمه

انامتزوجه من ٦ سنوات زوجى ملشوش شخصيه مع امه واخواته البنات كلهم متزوجات لكن موجودين كل يوم بعيلهم عندناوانااللى كنت بخدمهم لوحدى رغم انى بشتغل وعندى طفلين طلبت من جوزى انى تعبت قالى انتى جايه هنا خدامه لامى لامامش عايزك قولتلو هوربناقال كده قالى اناكده رغم انه سال شيخ وقال الصح لكن مش عجبه كلام الشيخ وهوقالى لماتعيشه خدامه لامى واخواتى لاماهاجرك ومش هاكلمك وفعلا مش بيكلمنى بقالو فتره عايشين مع بعض بس كل واحد فى مكان وامه واخواته من النوع اللى بيخطاطووبيكلمو على مع الناس ورغم انهاطرديتناقبل كده بسبب انى كنت لسه ولده قيصريه بقالى عشر ه ايام بسبب انهاكانت عايزانى انزل اخدمهاوهو قالها دي لسه والده قالتلو خايف عليهاخدهاواطلع بره وطلعناعشنابره ثلاث سنوات ورجعنا بعدوفاة ةطوالده وبدات المشاكل تانى انابختسر حكايتى لكن مش عارفه اطلب الطلاق ولا اخلينى على وضعنا ده كل واحدفى حاله عايزه حل


قدم إجابتك

أو
تسجيل الدخول في موقع حلوها سيمكنك من متابعة تحديثات القائمة التي تختارها من الأسئلة و الأقسام بالإضافة إلى أسئلتك و أجوبتك.

الحلول

صورة علم United States
أخصائية نفسية ميساء النحلاوي
قبل 6 شهر

البقاء على هذا الحال صعب بادري انت بالكلام معه باللين وبهدوء وحاولي إقناعه بالسكن وحدكم منعا للمشاكل. ان تخدمي والدته فضل منك كونها امراة كبيرة في السم اما اخوته فهذا ليس واجبك. كلميه باللين وبهدوء واصبري وسيتغير ولو ببطء. في نفس الوقت حاولي ان تكسبي ود عائلته لتخففي من المشاكل.

صورة علم Egypt
مجهول
قبل 6 شهر

هذه مشكلة الكثيرين في مصر ... ومع الأسف ليس لها حل ... لماذا تطلبي الطلاق؟ هل لأن زوجك يبر أمه !! ممكن يحصل ده معاكي لما تكبري ... إخدميهم قدر استطاعتك لوجه الله ... زوجك أكيد بيحبك ... وقالك كدة بس وهو عصبي ... ومفيش في إيده حاجة يعملها غير كدة ... للأسف مفيش خيار تاني

صورة علم
مجهول
قبل 6 شهر

كونى معه صريحة واطلبى منه ان ياتى بخادمة لتساعد أهله فى اعمال المنزل

المزيد

قدم إجابتك

أو
تسجيل الدخول في موقع حلوها سيمكنك من متابعة تحديثات القائمة التي تختارها من الأسئلة و الأقسام بالإضافة إلى أسئلتك و أجوبتك.

 


احجز استشارة أونلاين

اختر الخبير الأنسب لك واحجز معه جلسة استشارية خاصة على الإنترنت في الوقت الذي يناسبك.

احجز الآن