السؤال

قبل 11 شهر (15 اجابه)
15 اجابه

كيف نعرف ان الحب صادق ؟

سؤال محيرني .. كيف نعرف ان الشخص اللي معانا يحبنا ويهتم فينا بشكل صادق بدون مجامله او تضييع وقت او اصطناع او لاي اسباب اخرى ؟! هل الكلام الحلو لحاله يكفي؟ بالنسبه للبنات هل تقديم المال لوحده دلاله على الحب الصادق؟ بالنسبه للرجال كيف تعرف ان الانسانه اللي معاك تحبك وتهتم لامرك فعلا سواء خطيبه او زوجه ؟ بشكل عام كيف تعرف وتحس بالشخص اللي يحبك اى يبادلك هذا الحب بدون ماتشك انو ممكن يجاملك ..

قدم إجابتك

أو
تسجيل الدخول في موقع حلوها سيمكنك من متابعة تحديثات القائمة التي تختارها من الأسئلة و الأقسام بالإضافة إلى أسئلتك و أجوبتك.

الحلول

اعتقد ان المعاملة الحسنة والتي تنم عن طباع حلوة واخلاق عالية هي دليل الحب لاي كان. الوقت وحده كفيل باثبات اخلاص وحب الحبيب او الشريك. المال والهدايا ليست مقياسا للحب ابدا بل على العكس قد تعمي العيون عن عيوب أخرى.

قبل 1 شهر

كلنا بنبدا بالاعجاب فى اى علاقة بس بعد فترة بنحس بجد بشي مختلف حد بترتاحى معه وتتكلملى عن كل حاجة فيك بدون خجل او تصنع بس الحب الصادق بيجى عن طريق المواقف لو صانك ومخدعكيش واتكلم عن مشاعره بصراحة يبقى بيحبك والبنت مش بتقدر تشوف او تحس بحد غيره بيبقى كل حاجة حلوة فى حياتها مش نتكلم مع بعض طول الوقت بس بنحس احنا كاملين مع بعض والنتيجة واحدة هى الجواز والاستقرار بس ساعات بتحصل ظروف عند الولد او البنت بتخلى التواصل صعب و غير ممكن فى بعض الاحيان بس اهم حاجة الصراحة والاحترام بين الطرفين

قبل 11 شهر

تقديم المال او الهدايا ليس دليل الحب ابدا، يوجد حب صادق و عفوي و عفيف و جد قوي و هذا النوع سره انك تحس به دون ان تستطيع تفسيره او شرحه او الشك فيه،اما الحب او بالاحرى المحبة و المودة فالمواقف و العشرة اجدر بان تكشف لك الحبيب من المخادع

المزيد

قدم إجابتك

أو
تسجيل الدخول في موقع حلوها سيمكنك من متابعة تحديثات القائمة التي تختارها من الأسئلة و الأقسام بالإضافة إلى أسئلتك و أجوبتك.