السؤال

قبل 5 شهر (5 اجابه)
5 اجابه

يتهمنى بالمثليه ليبرر لنفسه !

يتهمنى بالمثليه ليبرر لنفسه ! زوجى اصاب حادثه سياره ادت الى عمليه جراحيه هو سنه21 اصبح ضعيف جنسيا والحادثه دى قبل زواجنا لم اعرف ولم يحكى لي المهم بعد ليلة دخله لم يتقرب منى شكيت ليكون لقدر الله انه لامؤاخزه لكن ظلمته ورانى تقارير طبيه وصدقته منتوا عارفين رجاله مبقتش مضمونه وبقوا صينى انا بعتبر رجاله ماتوا فى حرب67لكن ورانى كمان تقرير من دكتور انه بيتعالج عند دكتور زكوره بسبب ضعف الى جالو من عمليه حمد ربنا انه مش لامؤاخزه وانه ضعف وهيروح لحاله ويرجع طبيعى صبرت لكن محملتش منه فات شهر واتنين اهلى عمالين يضغطوا عليا اه يابنتى مفيش حمل وحكيت لاهلى واهلىه حكوا ليه هو وهو كان مخبى موضوع حادثه كدبهم وقالوهم انهامثليه وشازه واتفق مع بنت وادها مبلغ عشن تقول كلام ده انها كانت قعده معايا لا اقسم بالله برئيه وصدقوا كدبته بدليل بنت ولان اهلى طيبين على نواياهم صدقوا بمقوله البنت واصبحت منبوزه من ناس وتجوز عليا دعيت لله ويشاء القدر ان زوجته الثانيه لقيت اوراق طبيه بتاعته الى بيدل على ضعفه جنسى فاخدت ورق لان بصراحه كانت بتكرهه ضرب واهانه وحتى حرمها من حقوقها شرعيه وحتى الحمل مفيش زى وديت ورق لاهله وابوه حلفه على مصحف وانا كنت قاعده فى شقهالى تحت شقه ابوه وامه وطلعت لما سمعت زعيق مابين مراته تانيه وهو لانها كشفته اعترف بالحقيقه وابوه حلفه على موضوعى قاله انا الى رتبته مع بنت الليل وابوه جاب بنت واستجوابها وقلها دى كلمة حق قالت والهى هقول الحق قدام ربنا لان بعد متهمت مسكينه دى امى ربنا ابتلهابمرض وحش وكانت اغلى حاجه فى حياتى عرفت انه عقاب من ربنا وتوبت عن شغلى الحرام واعترفت البنت وانا الان اطالب بالطلاق وزوجته الثانيه برضو لكن هيطلق الثانيه اما انا لا ما الحل

قدم إجابتك

أو
تسجيل الدخول في موقع حلوها سيمكنك من متابعة تحديثات القائمة التي تختارها من الأسئلة و الأقسام بالإضافة إلى أسئلتك و أجوبتك.

الحلول

يا سيدتي هذا رجل يعاني من حالة نفسية بسبب ضعف الرجولة التي يعاني منها، وما استغرب منه انه فوق ما فيه ويظلم بنات الناس ويتعدى على اعراضهن. انت لك حق المطالبة بالطلاق والتفريق بالحق الشرعي لضعف الرجولة لديه، ويمكنك البحث عن مستند او دليل او تعرفي اسم الطبيب ويشهد معك وستاخذين حقك بالطلاق والحقوق الشرعية المترتبة عليه. لا تقلق وكوني ذكية، واخبريه بهذا ان اردت ولكن بعد جمع الادلة، وقولي له اما تطلق بالمعروف او نروح المحاكم وافضحك، وغالبا ما سيخاف الفضيحة من هذا الموضوع. لن اقول لك عودي له لانه ظلمك في شرفك واتهمك باطلا، واعتقد انه سيتمادى عليك كثيرا والله لو كان محترم واعترف بوضعه وطلب تتعاوني معاه ساقول لك ابقي العمر كله معاه، ولكن لم يحترم وضعه بل اساء لك. والقرار لك

الافضل ان تطلقي منه ليس لضعفه من الناحية الجنسية بل لدناءة اخلاقه فماذا تتوقعين من رجل يُتهم زوجته باتهام بشع كذلك، ناهيك عن انه لم يصارحك بضعفه قبل الزواج وهذا خداع وغش.

قبل 5 شهر

لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين

المزيد

قدم إجابتك

أو
تسجيل الدخول في موقع حلوها سيمكنك من متابعة تحديثات القائمة التي تختارها من الأسئلة و الأقسام بالإضافة إلى أسئلتك و أجوبتك.
مواضيع ذات علاقه