السؤال

قبل 1 شهر (6 اجابه)
6 اجابه

لا أستطيع منع نفسي من التفكير فيه

الشخص اللي كنت مرتبطه بيه. لما اقابله يكون معايا تمام بس لازم ابدا انا.. انا اللي اقول وحشتني وافتح كلام عشان هو ينطق ويقولي بحبك.. وطبعا دا ع الفون والشات وكل حاجه ولما فاتحته في دا قالي انا فعلا عندي مشكله في البدايات ولازم حد يزقني وساعات مش بركز واخد بالي.. قولت معلش استحمل... اكون لسه شيفاه واول ما يروح لصحابه ينساني اصلا ولا يسال عني.. ميسالش رايحه فين ولا ايه حصل ويقولي دي ثقه فيكي... سؤاله هادي. حبه هادي. طريقته معايا هاديه لدرجه انها وصلتني انه بارد بجد اتخنقت جدا.. انا فشكلت معاه لاني محستش بتمسك منه اصلا والله اعلم في حد تاني في حياته ولا لا بس مش دا المهم الاهم اني ممكن اكلمه عادي بس هيفتكر بتلزق او هيفكر انه يعمل اي حاجه ليا بعد كده وانا مش اقدر اكلم او ممكن يحرق دمي.. في اخر مكالمه بجد استفزني لدرجه رهيبه. لدرجه اني هزأته بجد كنت خلاص جبت اخري.. هو بئي اتلكك اني غلطت بس هو مش بيبص لكلامه الصعب اللي بيقوله. وبالفعل بعدها بشويه حاولت انكشه من بعيد واخلق الفرص عشان يكلم معايا وهو مافيش ولا كاني موجوده في الدنيا... وكمان جدتي اتوفت ولا اخد باله اصلا ودا معناه اني بره مجال حياته... المشكله بئي اني مش قادره امنع نفسي اني افكر فيه او اتابع اخباره او ع امل انه يكلمني بعد كل دا .. اعمل ايه بجد. الكلام سهل والتنفيذ صعب.. ايه الحل اني انساه اصلا كانه مدخلش حياتي. وموضوع اشغل نفسي واخرج وكده عملته كتير بسانا فشكلت معاه لاني محستش بتمسك منه اصلا والله اعلم في حد تاني في حياته ولا لا بس مش دا المهم الاهم اني ممكن اكلمه عادي بس هيفتكر بتلزق او هيفكر انه يعمل اي حاجه ليا بعد كده وانا مش اقدر اكلم او ممكن يحرق دمي.. في اخر مكالمه بجد استفزني لدرجه رهيبه. لدرجه اني هزأته بجد كنت خلاص جبت اخري.. هو بئي اتلكك اني غلطت بس هو مش بيبص لكلامه الصعب اللي بيقوله. المشكله بئي اني مش قادره امنع نفسي اني افكر فيه او اتابع اخباره او ع امل انه يكلمني.. اعمل ايه بجد. الكلام سهل والتنفيذ صعب.. ايه الحل اني انساه اصلا كانه مدخلش حياتي برده روحي مطفيه. ساعدوني اعمل ايه..

قدم إجابتك

أو
تسجيل الدخول في موقع حلوها سيمكنك من متابعة تحديثات القائمة التي تختارها من الأسئلة و الأقسام بالإضافة إلى أسئلتك و أجوبتك.

الحلول

انت متذبذبة في تصرفاتك، هل تريدينه ام لا؟؟؟ لما تريدين ان تتكلمي معه ثانية وبروده لا يعجبك ولا تستطيعين تحمل طبعه. من الممكن جدا ان الهدوء والبرود من طبعه وليس بالضرورة ان هناك احد اخر في حياته. الان هو لا يفكر فيك ولو أراد الرجوع لاستغل وفاة جدتك ليعزيك او لتقرب منك باي حجة. تقبلي الواقع، هو لا يريد الارتباط بك، احفظي كرامتك وذكري نفسك بذلك دائما حتى تستطيعي نسيانه.

قبل 1 شهر

مثل هذه العلاقات غير واضحة لمعالم , ديما ما تدفع الشخص ليكون انسان اسوأ و سلبي و يفكر حتى انها تقلل ثقة الشخص بنفسه , الي ما يظهرلك حبه و لا اهتمامه و يستفز ليظهر فيكي اسوأ الاشياء هذا لا يستحق انك تبقي معه , و لا تضيعي وقتك و مشاعرك معه

قبل 1 شهر

صديقتي , انا اقولك هذا الكلام من كل قلبي , عمرك بحياتك ما ترضي تكوني خيار ثاني في حياة اي احد , لو كان يحبك عمره بحياته ما يفكر يأذيلك مشاعرك او يغلط او يهملك ,من النفروض انه توضح الامر امامك من تصرفاته , لا تقللي قيمتك بعلاقتك مع هذا الشخص لانه لما يقرر يتزوج رح يقطع علاقته معك في كل بساطة

المزيد

قدم إجابتك

أو
تسجيل الدخول في موقع حلوها سيمكنك من متابعة تحديثات القائمة التي تختارها من الأسئلة و الأقسام بالإضافة إلى أسئلتك و أجوبتك.
مواضيع ذات علاقه