تخاصمنا بسبب تافه لكنه مصر على اهمالي وعدم الرد علي

قضايا اسرية
animate

السلام عليكم .انا وزوجى متخاصمين من اكتر من شهر بسبب كنا بنتناقش فى موضوع واختلفنا وهو اتعصب وضربنى بالقلم مع انى والله ماغلطت ومكنش الموضوع مستاهل معرفش هو كان قاصد يهزر بس انا زعلت فضلت اسبوع مش بكلمه هلشان يجى يصالحنى تجاهل الموضوع تماما خلال الاسبوع دة هو عمل اشعة انا عارفة انه هيعمل بس مكنتش عارفة هتظهر امتى . لكن لما سمعته بيكلم اخوه ويقله هبعتلك الاشعه تعرضها ع الدكتور الفلانى رحت انا سالته هى الاشعه فيها اي علشان تبعتها لاخوك مرضيش يرد عليا وعمل فيها زعلان و بقى راح اشتكى لامى انى مش بكلمه ولا سالت عن نتيجة الاشعه امى قالتله سالتك ومرضتش عليها قالها بعد كام يوم سالت ؟امى نصحتنى انى الم الموضوع واكلمه . جيت اكلمه عامل مقموص ومش بيرد علياوبعد العلاقة الحميمه يدينى ظهره وبرده ميكلمنيش ولينا كدة اكتر من شهر انا مخنوقة مش عارفة اعمل اية؟ مش عارفة اسيب البيت علشان عيالى ف مدارس ولا نفسى مطوعانى اعاتبه لانه تجاهلنى وراح اشتكى لامى .افيدونى اعمل معاه اية ؟اسفه ع الإطالة.

تابعوا موقع حلوها على منصة اخبار جوجل لقراءة أحدث المقالات

شارك في الاجابة على السؤال

يمكنك الآن ارسال إجابة علي سؤال

صورة علم United States
أضف إجابتك على السؤال هنا

كيف تود أن يظهر اسمك على الاجابة ؟

  • المدربة ميساء حموري وعليكم السلام صديقتي هذا درس لك بالتعامل مع زوجك بانه لا ياتي بعقاب الصمت الذي تستعمليه وهو طبعا عقاب خاطيء واناني ولا يجوز استخدامه وخصوصا مع شخص نعيش معه بنفس المنزل .عوضا عن الالتزام بالصمت انتظري قليلا حتى يهدأ الوضع ممكن عده ساعات ثم عودي واخبري زوجك بانك لا تمانعي اختلاف الافكار بينكما ولكنك ترفضي وبشده المزاح معك بالضرب لانه يعد عدم احترام بالنسبه لك ويضايقك واذا اعتذر فاقبلي اعتذاره وكفى .الان اتركيه واعطه بعض الوقت ليمثل الدور الذي يريد تمثيله عليك وخاصه بانه مريض الان وعودي وتحدثي معه ولكن دون ان تعتذري لانك لم تخطئي ولكن اخبريه بانك خائفه عليه وتحبيه وتريدي الاطمئنان .
  • صورة علم
    صورة علم
    من مجهول
    ازا قاصد يهزر وانتي فهمتيه غلط فلا تكبري الموضوع ،، احكي معه واتفاهمو وممش مستاهلة تروحي لبيت اهلك عشان هيك
  • animate

  • صورة علم
    صورة علم
    من مجهول
    اذا كان زوجك مريض ومحتاجلك فلا تقصري معه لانه في المرض بيكون نفسيتو سيئة ، لا تبخلي عليه بالاهتمام ولا تكبري المواضيع
  • صورة علم Jordan
    صورة علم Jordan
    من مجهول
    السبب الرئيسي لما هو عليه و توتره الاشعة ... في حاجة عنده حاولي تكوني معه و تسانده
  • صورة علم
    صورة علم
    من مجهول
    لا تعطي الموضوع اكبرمن حجمه فان كان هو لا يسأل لماذا انتي تسألي , اهمليه مثلما اهملك, اي بان تعامليه بالمثل لكي يعلم من انتي وبانه هو الغلط لكي يزعل على موضوع بالفعل تافه, عليكي ان تعوديه بان لا يزعل على كل شيء لان هذا زواج وليس شيء اخر

شارك في الاجابة على السؤال

يمكنك الآن ارسال إجابة علي سؤال

صورة علم United States
أضف إجابتك على السؤال هنا

كيف تود أن يظهر اسمك على الاجابة ؟