الرئيسية / الحب والعلاقات العاطفية / يريد أن يعرف تفاصيل يومي ويغضب حين أغيب عنه

السؤال

صورة علم Egypt
Hanan Idrees
قبل 6 شهر (5 اجابه)
5 اجابه

يريد أن يعرف تفاصيل يومي ويغضب حين أغيب عنه

انا أتعرفت على شاب على الفيس بوك وبالصدفة عرفت انه من بلدي وعايشين في نفس المكان بس منعرفش بعض هو مسافر برا مصر وعايز يخطب وماصدق لقاني وبيكلمني علطول وبيطلب مني نتكلم فون وانا برفض لان اهلي متشددين ومينفعش اكلمه كدا عادي انا رفضت وهوا يقولي تمام خلينا نتكلم بالكتابه وبعدها يرجع يقولي نتكلم فون بردو ومبقالناش اسبوع نعرف بعض وبيتعصب عليا لما بكون بكلمه واطلع من الشات واتكلم مع حد او اعمل حاجة والله لو دقيقه واحدة يقولي روحتي فين انا بكلمك ولو هتعملي حاجة قوليلي قبلها وكل ما اقول حاجة يفهم غلط ويزعل انا معجبه بيه بس حاسة ان انا مش عارفة اوصله قصدي من الكلام والسبب في الشات دا وهو قالي ان معظم الخناق والزعل بيجي من الشات الكتابي دا انا اتخنقت حاسه ان هبقي خايفه من كل كلمة اقولها او اي تصرف اعمله وازعله ونتخانق انا حاسة ان انا مش هعرف اتعامل معاه بطبيعتي وعلى راحتي من غير ما اعمل حساب لكلامي معاه انا طلبت منه نبطل نتكلم يومين عشان اعرف اذا هو فارق معايا ولا حياتي قبله كانت احسن وكمان حاجة هو عايز يعرف عني كل تفاصيل حياتي وبيحكيلي علي ادق تفاصيل يومه وحياته من كلامه حسيت انه معجب بيا وقالي انا عايز اكون أقرب حد ليكي انا مش مستوعبه اللي بيحصل والتطور السريع في العلاقة دا انا بفكر دلوقتي ومش عارفة اوصل لحل اما هكمل معاه واستحمل عصبيته واحاول افهمه ونحط حد لكلامنا ونخلي علاقتنا ليها اسم عشان انا مش فاهمة دي صداقه ولا ارتباط! يا اما نبطل نتكلم نهائي واقوله ان حياتي كانت افضل وان انا عندي شخصية مستقلة ومش بحب حد يتحكم فيا وفي تصرفاتي بس انا خايفه ان اكون اتسرعت وان المفروض ما احكمش عليه دلوقتي واديله فرصة تانية انا عايزة ابعد بس عايزاه يفهم ان انا مش كارهاه هو وان انا معجبة بيه بردو واخليه يفضل متعلق بيا انا عايزة حد يفهمني ازاي احافظ على نفسي وكرامتي وفي نفس الوقت يفضل متمسك بيا ويحبني


قدم إجابتك

أو
تسجيل الدخول في موقع حلوها سيمكنك من متابعة تحديثات القائمة التي تختارها من الأسئلة و الأقسام بالإضافة إلى أسئلتك و أجوبتك.

الحلول

صورة علم Jordan
مدربة حياة ميساء حموري
قبل 6 شهر

اهلا عزيزتي ما تتكلمي عنه لا يعتبر علاقهللاسف معظم الفتيات والشبان يدخلون في مواضيع تعتبر مضيعه للوقت وليس لها اساس ويعتبروها تسليه ولكن هي في الحقيقه تؤثر على مجرى حياتهم وتفكيرهم وتاخذ الكثير من الوقت دون جدوى .اسمعي يا ابنتي انت من الواضح انسانه ملتزمه وتفكيرك صحيح واحببت ان تجربي ما يحصل على شبكات التواصل فتعلقت .اذا اردت ان تحافظي على نفسك وتعرفي الحقيقه وتختصري الوقت انصحك بالتحدث مع هذا الشاب وتستمعي لصوته فكف عرفته واحببته من الرسائل المكتوبه وفي اي زمن نعيش ؟؟؟ اسمحي له بالتحدث اليك وافهمي منه منطقه وماذا يريد ولكن قبل هذا كله اسالي نفسك لماذا تريدي ان تتواصلي مع هذا الشاب ؟ للتسليه ؟؟ انا لا انصحك لان هذه التسليه غير مضمونه ودائما تنتهي نهايات غير جيده ومؤذيه .اذا كان هدفك الخطبه والزواج لا باس تعرفي عليه واستمعي لمنطقه وافكاره لمده قصيره ثم اطلبي منه ان يتقدم لخطبتك وهنا ستتعرفين عليه بشكل افضل .

صورة علم Saudi Arabia
Omar Selim
قبل 6 شهر

اهدى وبلاش اندفاع هو باين عليه متسلط وصعب فى التعامل ياما من اولها بيعمل كده واحنا لسه فى الاعجاب .... انتى عارفة كلنا بنبان على طبيعتنا مهما حاولنا نخبى حقيقتنا بس عشان بنبقى معجبين ومندمجين اوى فى الموضوع فبنهمل حاجات اساسية اوى بتحصل المفروض تخلينا نبعد لانه مش هينفع بس ده مبيحصلش بنكمل لغاية لما .....

صورة علم
مجهول
قبل 6 شهر

خلي لعلاقتكم حدود ولا تحكي له كل شيء ..خليه في حلقة ناقصة وهو يكتشفها لما تكونو من نصيب بعض

المزيد

قدم إجابتك

أو
تسجيل الدخول في موقع حلوها سيمكنك من متابعة تحديثات القائمة التي تختارها من الأسئلة و الأقسام بالإضافة إلى أسئلتك و أجوبتك.

 


احجز استشارة أونلاين

اختر الخبير الأنسب لك واحجز معه جلسة استشارية خاصة على الإنترنت في الوقت الذي يناسبك.

احجز الآن