خطيبي بارد ويعاكس البنات.. فهل أستمر؟

الحب والعلاقات العاطفية
animate

لو سمحت كنت عايزه اسأل حضرتك سؤال . انا اسمى دينا عندى 16سنه وگنت حبيت واحد وگدا واتخطلبتله گنت رسمه حيااه انى اعيشها بس لاآسف ملقتش گدا مفيش اهتمااام خاالص ولا يعرف حااجه عن حيااتى ولا يعرف انا ماشيه ازااى ولا اى اللى بيحصل معاايا ولما بنجى نگلم بحس انه باارد فى گلامه بس هو بيحبنى عمل عشاانى قبل الخطووبه حاجات كتير عشاان يخطبنى بس لآسف من افعاله دلوقتى خلانى اگره انا مخطووبه بقالى سنه ونص وفرحى بعد 6شهور ومش عارفه اعمل اى خاايفه من عواقب لان هو صااحب اخوايا وقريبى وعيلته حلووه معايه لاگن هو مش حلوو بس انا خايفه لما اجوز اعاانى وانا طول عمرى بعاانى تعبت فكرت هو اللى هيخرجنى من اللى انا فيه طلع العكس عنيت اگتر مبيفتگرش اى حاجه خاصه بيا عيد ميلادى مبيفتكروش انا مش عاوزه منه حااجه بس عاوزه يقولى كلمه حلوه اهله هما اللى بيجبولى انا مش عاوزه كدا انا عاوزه منه هو ولما بكون ماشيه معااه يعااكس دى ودى وخايفه يفضل كدا طوول عمره محدش خالص كان موافق عليه من عيلتى بس انا اللى اصريت عشاان كنت شايفه هو وبس ومش شايفه حد غيره ولحد الاآن خايفه افضها اتعذب ومش عارفه اعمل اى وگل اللى بيشوفنى يقولى هو مش شبهك ولا رايقين ع بعض ف انا مش عارفه اعمل اى عاوزه قرار بس ميتعبنيش لو سمحتو محتاجه النصيحه اعمل اى ...??

تابعوا موقع حلوها على منصة اخبار جوجل لقراءة أحدث المقالات

شارك في الاجابة على السؤال

يمكنك الآن ارسال إجابة علي سؤال

علم United States
أضف إجابتك على السؤال هنا

كيف تود أن يظهر اسمك على الاجابة ؟

  • أخصائية علم النفس والتثقيف الصحي ميساء النحلاوي صارحيه بكل ما تشعرين وافهمي منه لماذا لا يهتم بك ، هل هذه عادته ، هل تراجع في قرار زواجه ؟ حاولي ان تمددي فتره الخطوبه قليلا حتى تتأكدي من مشاعرك نحوه ، انت لا زلت شابه صغيره جدا وكل ما تطلبينه منه ما هو الا طلبات مراهقه تريد ان تتدلل ، هذا حقك طبعا ولكنك في مرحله الزواج سيكون عليك ان تتقبلي الامور كما هي. اذا كنت تشعرين انك غير مرتاحه معه لا تقبلي الزواج فاهم شرط في الزواج هو القبول واهلك لم يكونوا موافقين عليه منذ البدايه فاذا تراجعت فقد لا يمانعوا . ما هو فارق السن بينكما ؟ هل هو كبير ؟ اذا كان هو ايضا في سن صغيره فذلك يفسر معاكسته للبنات لانه لم يشبع من مراهقته مثلك .الزواج ليس مغامره ننجرف فيها من دون تفكير ، الزواج مشروع عمر كامل فاذا كنت غير مرتاحه ولا تشعرين بانه يملك كل ما تتمنينه في زوج المستقبل ، اتركيه فالافضل ان تتركيه الان من ان تتركيه بعد الزواج .
  • علم Saudi Arabia
    علم Saudi Arabia
    من مجهول
    اول شيء استخيري الله فإنك تكملي او لا.ثاني شيء قوليله انك ما تبغي تكملي معاه اذا هو بيستمر مهمل و يعاكس واذا استمر قوليله انك ما تقدري تكملي وخليكي واثقه من كلمتك واستشيري اهلك قبل ما تتخذي القرار الأخير
  • animate

شارك في الاجابة على السؤال

يمكنك الآن ارسال إجابة علي سؤال

علم United States
أضف إجابتك على السؤال هنا

كيف تود أن يظهر اسمك على الاجابة ؟