الرئيسية / الحب والعلاقات العاطفية / كيف أنسى فتاة وقعت في حبها؟

السؤال

صورة علم Libyan Arab
مجهول
قبل 6 شهر (6 اجابه)
6 اجابه

كيف أنسى فتاة وقعت في حبها؟

انا شاب عندى 26سنه ومتغرب برا مصر حبيت واحده فى سنى تعرفت عليها عن طريق النت كانت بداية معرفتنا صداقه وابتدت تصرفها يتغير معايا غيره واهتمام وكل حاجه حلوه كنا نقعد للفجر نتكلم واعترفت انها بتحبنى من سنتين وبتراقبنى من زمان وخايفه تقرب منى انا صديتها فى الاول بس الحت عليا كتير بصيت لقيت نفسى اتعلقت بيها اوى واهتميت بيها اوى كل ما انا اقرب واتعلق هى تخلق اعذار وتبعد لحد ما قالت انا اتقدملى عريس واهلى غصبونى عليه قولتلها انا هنزل مصر واتجوزك بس قاومى علشان خاطرى قالت مقدرش اقف قدام اهلى لو هتكلم بالتفصيل مش هخلص المهم وصل الامر انها قالت انا بكرهك ومش طيقاك ولا عايزاك فى حياتى اصلا وعملتلى بلوك من كل حاجه حتى رقمى حطته فى البلاك لست وكل ده بدون سبب وانا للاسف حبيتها اوى مش قادر انساها ولا قادر ابعد وتعبااااان اوى وشايف الدنيا فاضيه حاليا وسووووده ومعنديش اصدقاء يهونو عليا ولا يقفو جنبى حسبى الله ونعم الوكيل


قدم إجابتك

أو
تسجيل الدخول في موقع حلوها سيمكنك من متابعة تحديثات القائمة التي تختارها من الأسئلة و الأقسام بالإضافة إلى أسئلتك و أجوبتك.

الحلول

صورة علم United States
أخصائية نفسية ميساء النحلاوي
قبل 6 شهر

تعلقك بها ليس حبا بل هو عاده وادمان يومي على كلام مع شخص معين اخذ حيزا كبيرا من وقتك فاعتدت عليها وتخيلت انك تحبها وانها تبادلك هذه المشاعر . ان العلاقه عبر الانترنت مع الاسف علاقه وهميه غالبا ما تنتهي بخيبه امل لان الهدف هو التسليه فقط ، قد تكون هذه الفتاه ببساطه متزوجه او خافت عندما اخذت الموضوع بجديه وقررت التقدم لها، فبدأت تتهرب . ربما اختلقت الكثير من الاكاذيب حتى لو لم تكن متزوجه وهي تخاف ان تكشفها فارادت وضع حد لهذه العلاقه . انسى امرها ولا تفكر فيها بعد الان وسافر الى بلدك لترتبط بعلاقه حقيقيه لا وهميه . ستنساها اذا عزمت واذا غيرت من روتين حياتك وخرجت للعالم الحقيقي وتفاعلت مع زملائك وأصدقائك في نشاطات مختلفة.

صورة علم
مجهول
قبل 6 شهر

علاقتك معها من البداية وهمية فالعلاقات التى تتم عبر النت فاشلة بامتياز ولا يقدر لها النجاح

صورة علم
مجهول
قبل 6 شهر

تزوج فلا ينسي المراة الا المراة

المزيد

قدم إجابتك

أو
تسجيل الدخول في موقع حلوها سيمكنك من متابعة تحديثات القائمة التي تختارها من الأسئلة و الأقسام بالإضافة إلى أسئلتك و أجوبتك.

 


احجز استشارة أونلاين

اختر الخبير الأنسب لك واحجز معه جلسة استشارية خاصة على الإنترنت في الوقت الذي يناسبك.

احجز الآن