السؤال

قبل 2 شهر (7 اجابه)
7 اجابه

اريد ان ترجع ثقتها فيني

انا راجل متغرب عندى 45 سنه وبحب زوجتى جدا او بمعنى اصح احنا بحب بعض جدا الحمد لله وعندنا خمس اولاد وانا روحى فيهم لكن الاجازه اللى نزلتها اخرمره زوجتى عرفت انى بكلم ست على النت يعنى كانت معرفه خفيفه جدا .زوجتى زعلت وانا صلحتها وحذفت الست وزجتى بعد كده عملت لها حظر وفهمت زوحتى مفيش اى حاجه بينى وبينها بس انا زعلت علشان حست ان زوحتى زعلت من جواها جدا . وبعد ماسافرت حست ان الموضوع ده هز ثقه زوجتى بنفسها مع انها جميله جدا عندما تكلمنى على النت تلبس عدسات ملونه وتغير فى شكلها وتغير فى شعرها مع العلم انا حابب شكلها كده واقول لها انتى ربنا خلقك جميله تقول التغير حلو.وتقولى لما افتكر انك كنت بكلم واحده على النت قلبى يوجعنى .وجلهااحساس انى ممكن اروح منها . واقول لها انا روحى فيكى انت والعيال .انا عارف انا السبب.نفس تشيل القلق من جواها

قدم إجابتك

أو
تسجيل الدخول في موقع حلوها سيمكنك من متابعة تحديثات القائمة التي تختارها من الأسئلة و الأقسام بالإضافة إلى أسئلتك و أجوبتك.

الحلول

اتفهم شعورها وجرحها ولا احد يستطيع ان يطفئ نارها ويلملم جراحها غيرك. اولا حاول ان تضم زوجتك واولادك الى غربتك فتفرق الاب عن اولاده وزوجته يخلق فجوة في العلاقات ومشاكل كثيرة تتعب وتظلم الجميع. اما اذا تعذر فاحرص على التواصل اليومي واكثر من الكلام الجميل الصادق واللفتات الحلوة وما الى ذلك. اخلص لزوجتك بحق وهي ستشعر بصدقك وتسامحك وتنسى. لا شك ان زوجتك انسانة شهمة لانها لم تخرب بيتها وتحدث مشاكل جمة حين استشعرت وجود امراة اخرى بل تصرفت بشجاعة واحترام وحلت الازمة معك. زوجتك جوهرة فصنها واسعد معها وكن صادق المشاعر وهي بدورها ستصدق وتنسى ما جرى. اعرف ان غربتك صعبة عليك جدا وغالبا تشعر بالوحدة كثيرا، صارح زوجتك بمشاعرك وجدا معا حلولا تخفف وطأة الفربة على الجميع.

قبل 2 شهر

هي للاسف حسه انك بتشوف غيرها ومعجب بغيرها وبتحاول تعملك أي حاجه علشان تبقي هي وبس حاول ترجع الثقه تاني لان الزوجه إذا أحست بعدم الثقه يكون شيئ مؤلم جدا جدا

قبل 2 شهر

بصراحه عندها حق لانك للاسف كسرتها

المزيد

قدم إجابتك

أو
تسجيل الدخول في موقع حلوها سيمكنك من متابعة تحديثات القائمة التي تختارها من الأسئلة و الأقسام بالإضافة إلى أسئلتك و أجوبتك.
مواضيع ذات علاقه