السؤال

قبل 2 شهر (5 اجابه)
5 اجابه

موافقتي على الزواج منه تقلل من كرامتي

انا طالبه في الجامعه من ثانوي وانا متعلقه بقريبي وحبيته واعترفلي بحبه ولكن حصلت بعض التجاوزات بينا فقررت ابعد علشان احافظ علي حبنا من اي غلط كان ممكن يحصل بعد كده مع العلم اننا كنا متفقين انه يتقدم بعد الجامعه بس انا حاسه اني قليت في عنيه زي ماهوا صغر في عنيا اننا مش حافظنا علي بعض من الاول مع العلم اننا نادمنين علي اي تجاوز حصل وانا والله بدعي ربنا يغفرلنا والحمد لله اننا فوقنا بدري بس انا مش عارفه احب حد غيره وهوا كمان مش راضي يخطب حد ومستعد يجي يتقدم علطول انا عارفه انه بيحبني زي ماانا بحبه فهل انا لو وافقت علي الخطوبه دلوقتي يبقي فيها قله كرامه او ضعف قدام حبه وكمان عاوزه اعرف هل اي تجاوز كان حصل زمان بينا هيكون ليه تأثير علي حياتنا بعد كده ولا هينساه ونبدأ من اول وجديد وياتري كون اني لسه بحبه ومتعلقه بيه كده ده صح ولا غلط ارجو الافاده واسفه علي الاطاله وشكرا

قدم إجابتك

أو
تسجيل الدخول في موقع حلوها سيمكنك من متابعة تحديثات القائمة التي تختارها من الأسئلة و الأقسام بالإضافة إلى أسئلتك و أجوبتك.

الحلول

ما دمت تحبينه وهو يحبك فلا تتركيه ، الانسان لا يصادف كل يوم حبا متبادلا ، هو غالباً يعرف أخلاقك جيدا ويعلم انك تجاوزتها في لحظه ضعف منك شرط طبعا الا تغلطي ثانيه . بعد الخطوبة ستنسيان هذا الامر وستفرحان بارتباطكما . زواجك منه لا يقلل من كرامتك بل يكرس حبك له وحبه لك . انت الان لا زلت صغيره وفي اول تجربه لك لذلك تخافين من الأقدام على الزواج ، اقدمي ولا تخافي وانظري الى الحياه بفرح وامل لزواجك بمن تُحبين . العشره الزوجيه كفيله بان تزيل كل مخاوفك اما الكرامه فتكمن في مدى احترامكما لبعضكما .

قبل 2 شهر

اي تجاوز حصل زمان برأي ليس له تأثير بعد الزواج مادام الحب موجود

قبل 2 شهر

اذا كنتي متاكده من حبه جدا ومن اخلاقه ومن تصرفاته وافقي بس لا تشعريه انك غلطتي وندمانه بالعكس كوني واثقه من نفسك وكابري وحطي على الجرح ملح وشوفي نفسك عليه انك وافقتي بس احلى شعور بالعالم ان تتزوجي اللي بتحبيه

المزيد

قدم إجابتك

أو
تسجيل الدخول في موقع حلوها سيمكنك من متابعة تحديثات القائمة التي تختارها من الأسئلة و الأقسام بالإضافة إلى أسئلتك و أجوبتك.
مواضيع ذات علاقه