السؤال

قبل 10 شهر (5 اجابه)
5 اجابه

فسخت خطوبتي لانها تكلم شباب.. والان تطلب العودة

انا خطبتها وانا مسافر وحاليا فى السفر هى فى سن المراهقه ١٦سنه هى بتقول انها بتحبينى بس انا مش بحس بحبها فى كل الاوقات كلمه حبيبى مش بطلع منها لحد ما عرفت انها بتكلم شباب المنطقه اللى انا منها واجهتها مره وحفظت على سرها وقالت مش هتتكرر وعملت كدا تانى وعرفت اهلها واخيرا عملت كدا وقررت انى افسخ الخطوبه وقلتلها بعدها بنص ساعه راحت لامى البيت وتبكى وتقولها انا عايزاه وبحبه بس انا مش مستحمل كدا وعرفتها اكتر من مره بس انا مش عايز اخسرها لانها كل ما اقولها بتعملى كدا ليه اوقات تقول مش عارفه واوقات تقول انا مش بحبهم

قدم إجابتك

أو
تسجيل الدخول في موقع حلوها سيمكنك من متابعة تحديثات القائمة التي تختارها من الأسئلة و الأقسام بالإضافة إلى أسئلتك و أجوبتك.

الحلول

سيد جاد هذه لا تزال طفلة في سن المراهقة والطيش واللهو هو شغلها الشاغل وخاصة مع تطور التكنولوجيا ووسائل الاتصال الفتيات اصبحن ميالات نحو العلاقات ولكن للاسف بغياب الوعي والتربية والردع من الأهل، نصيحتي لك ابحث عن فتاة عاقلة ناضجة واعية تجاوزت مرحلة المراهقة، وخاصة انك غائب عن هذه الخطيبة المراهقة وتريد اشباع فضولها بالكلام مع اولاد الجيران. أو الحل الثاني اكتب عليها واحضرها لعندك حتى تشبع انت رغباتها وتطورها حسب ما تشعر انه صحيح في العلاقات.

عزيزي، خطيبتك ما زالت طفلة ولا تبدو ناضجة ومستعدة للارتباط وتحمل مسؤوليات الزواج. انصحك ان لا تقبل على الزواج بسرعة وتؤجله بضع سنوات حتى تكبر عروستك ويصبح التفاهم معها اكثر جدوى. قد تكون مستعجلا على الاستقرار وفي هذه الحالة انصحك ان تترك هذه الطفلة تكمل دراستها وترتبط بفتاه تعدت العشرين سنة على الأقل وتكون اكثر نضجا ووعيا.

قبل 8 شهر

اوعي تصدق دموع التماسيح واهرب بجلدك اللي اتعود علي حاجه مابيعرفش يغيرها الحياه كلها ملل ورتابه وفي اي لحظه هتحس بالرتابه معاك هتلجأ للتجيد وهتبدأ بكلام تليفونات وبعد كده الله اعلم ايه اللي ممكن حصل

المزيد

قدم إجابتك

أو
تسجيل الدخول في موقع حلوها سيمكنك من متابعة تحديثات القائمة التي تختارها من الأسئلة و الأقسام بالإضافة إلى أسئلتك و أجوبتك.
مواضيع ذات علاقه